Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

1221

141 1-10. Salm de súplica individual. El salmista, desconfiant de les pròpies forces, demana, amb el plany i la pregària, la protecció de Déu contra uns enemics que l'assetgen intentant de seduir-lo i de guanyar-se'l. El salm dóna les característiques del just: pregària constant, comportament correcte, subjecció a Jahvè, renúncia a les seduccions del mal obrar, aconsellar la justícia.

 

1222

142 1-8. Salm de súplica individual d'un perseguit, mancat de tot conhort humà. Espera obtenir la protecció de Déu i veure com els justos li faran corona en veure'l afavorit per Jahvè.

 

1223

143 1-12. Salm de súplica individual. El salmista, enmig de l'angoixa de la persecució, conscient, amb profund esperit religiós, de les seves faltes, invoca la bondat indulgent del Senyor, la seva protecció contra els enemics i la seva ajuda per a poder seguir el seu camí i complir la seva voluntat. El salm està compost de moltes reminiscències, sobretot d'altres salms.

 

1224

2. ↑Rm 3:20; Ga 2:16.

 

1225

144 1-15. Pregària d'un rei que espera de Jahvè, no sols la victòria sobre els enemics, sinó la prosperitat del país i dels seus habitants, l'abundància de bestiar i la fertilitat de la terra. Amb tota la dignitat de guerrer, el rei beneeix Jahvè que l'ha elegit i l'ha fet fort. Però, malgrat la seva reialesa i la seva unió amb Déu, se sent home feble i sense força en si mateix. Té, amb tot, la seguretat que Déu escoltarà el seu prec, que amb una teofania dispersarà les forces enemigues. La situació expressada en el salm pot representar un moment històric o també una evocació apta per a una festa reial.

 

1226

145 1-21. Salm de lloança a la grandesa i la bondat de les accions de Jahvè rei. Honora la majestat i la benignitat que manifesta a tots els homes. La seva estructura alfabètica i el caràcter d'alguns versets li donen també un to didàctic. És compost amb fragments d'altres salms.

 

1227

146 1-19. Salm de lloança. Els v 3-9, de tema didàctic, contraposen la mesquinesa de la confiança posada en els homes amb el valor de la confiança posada en Déu, creador, just i bondadós. La confiança posada en Déu proporciona a l'home la veritable felicitat. El salm està compost de moltes reminiscències. Inaugura un tercer Hal·lel que clou tot el Salteri.

 

1228

6.↑Ac 4:24; 14:15.

 

1229

147 1-20. Salm de lloança molt característic per la compenetració amb què presenta els atributs de Jahvè com a salvador i com a creador. El formen tres parts principals (v 1-6; 7-11; 12-20) iniciales per una introducció hímnica. La vinculació dels temes hímnics de Déu salvador iprotector d'Israel amb el de creador i provident suposen una dependència de la segona part d'Isaïes. La tercera part afirma el privilegi d'Israel d'haver rebut, en preferència a d'altres pobles, la paraula divina. La mateixa paraula creadora que sosté la natura ha dictat les lleis al seu poble, l'ha aplegat, l'ha renovat i, un cop reedificada la ciutat de Déu, concedeix la pau al país. La força de Jahvè és creadora i renovadora; porta la salvació.

 

1230

148 1-14. Salm de lloança. Totes les criatures, les del cel i les de la terra són invitades a lloar el seu creador, Senyor majestuós i restaurador del seu poble. S'hi troben vinculats elements dels himnes a Jahvè rei, amb els de lloança de la natura al seu Déu i d'acció de gràcies del poble d'Israel. Té notables semblances amb l'himne dels joves llançats al forn a Babilònia (Dn 3:52-90).